U okviru Tjedna medijacije, Nancy Butijer, članica Vanjskog tijela Nacionalne kontaktne točke i načelnica Sektora za trgovinsku i investicijsku politiku u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, održala je 15. listopada izlaganje pod nazivom Mirno rješavanje sporova prema Smjernicama OECD-a o odgovornom poslovnom ponašanju.
U izlaganju su predstavljene temeljne odrednice Smjernica OECD-a o odgovornom poslovnom ponašanju, s naglaskom na ulogu Nacionalne kontakte točke za odgovorno poslovno ponašanje kao izvansudskog mehanizma za rješavanje pritužbi.
Naime, svaka zainteresirana strana može se obratiti Nacionalnoj kontaktnoj točki i pokrenuti postupak protiv multinacionalnog poduzeća u vezi kršenja Smjernica OECD-a. Postupak je sporazuman, a Nacionalna kontaktna točka ga provodi bez naknade.
Do danas su Nacionalne kontaktne točke diljem svijeta postupale po više od 650 konkretnih slučajeva, koji se odnose na poslovne aktivnosti u više od 105 zemalja i teritorija. Većina slučajeva od 2011. odnosi se na ljudska prava (62%), te opće politike, koje uključuju očekivanja vezana uz dubinsku analizu (54%). Često se navode i pitanja zapošljavanja i industrijskih odnosa (39%), okoliša (24%) i objavljivanja informacija (24%).